Nástup do zariadenia - Hrochoť
Po uvoľnení miesta zodpovedný zamestnanec telefonicky osloví prvého čakateľa (podľa pohlavia) z poradovníka čakateľov za účelom možnosti nástupu do zariadenia sociálnych služieb.
Z dôvodu, že v budove sa nachádzajú najmä dvojlôžkové izby, v prípade uvoľnenia ženského miesta sa predvoláva k nástupu žena a v prípade uvoľnenia mužského miesta sa predvoláva k nástupu muž. Zodpovedný zamestnanec telefonicky kontaktuje osobu uvedenú v žiadosti o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby ako kontaktnú osobu, resp. iné osoby uvedené v predmetnej žiadosti za účelom možnosti začatia poskytovania sociálnych služieb v Zariadení sociálnych služieb Trojlístok Kontaktná osoba je oboznámená s možnosťou začatia poskytovania sociálnych služieb v Zariadení sociálnych služieb Trojlístok, taktiež sú jej poskytnuté informácie, ktoré doklady je potrebné predložiť pri nástupe do zariadenia (v deň začatia poskytovania sociálnych služieb).
Postup, ak prijímateľ prejaví záujem o začatie poskytovania sociálnych služieb v Zariadení sociálnych služieb Trojlístok, zodpovedný zamestnanec dohodne s prijímateľom alebo kontaktnou osobou konkrétny dátum začatia poskytovania sociálnych služieb a odošle (e-mailom alebo poštou) žiadateľovi Predvolanie k nástupu s uvedením konkrétneho dátumu začatia poskytovania sociálnych služieb.
Najneskôr v deň začatia poskytovania sociálnych služieb je prijímateľ povinný predložiť:
· Potvrdenie o bezinfekčnosti (nie staršie ako 3 dni)- vypísané buď praktickým lekárom pre dospelých alebo ošetrujúcim lekárom, ak je prijímateľ preložený z nemocnice. Tlačivo je k dispozícii na webovej stránke v časti tlačivá, resp. ho zodpovedný zamestnanec zašle kontaktnej osobe e-mailom,
· Vyhlásenie o majetku s overeným podpisom - tlačivo je k dispozícii na webovej stránke v časti tlačivá, resp. ho zodpovedný zamestnanec zašle kontaktnej osobe e-mailom,
· Potvrdenie o príjme, napr. Rozhodnutie o výške a druhu poberaných dávok dôchodkového zabezpečenia vydané Sociálnou poisťovňou, alebo Potvrdenie o poberanej dávke v hmotnej núdzi alebo Potvrdenie o poberaných dávkach pri práceneschopnosti....
· V prípade, že žiadateľ poveril zastupovaním inú osobu, je potrebné predložiť úradne overené splnomocnenie (resp. generálnu plnú moc)
· V prípade, že žiadateľ je pozbavený alebo obmedzený spôsobilosti na právne úkony, je potrebné doložiť Uznesenie o pozbavení spôsobilosti na právne úkony z okresného súdu a Listinu o uznesení opatrovníka
Pri nástupe prijímateľ preukáže platný doklad totožnosti, preukaz poistenca, preukaz ZŤP (ak je držiteľ).
Pri nástupe do zariadenia je potrebné si priniesť:
· lieky na jeden mesiac, s ich podrobným rozpisom dávkovania
· inkontinenčné pomôcky na 1 mesiac – napr. plienky
· ďalšie zdravotnícke potreby (invalidný vozík, chodítko, týždenný dávkovač na lieky, barly, korzety a pod.)
· osobné šatstvo a obuv na jednotlivé ročné obdobia v interiéri a exteriéri, nezabudnite druh a množstvo ošatenia prispôsobiť aj svojmu zdravotnému stavu (napr. pri inkontinencii) a viditeľne ho označiť svojim osobným číslom, ktoré Vám oznámime pred nástupom alebo menom
· hygienické potreby (toaletné potreby – toaletný papier, mydlo, šampón, vlhčené utierky, penu na čistenie, uteráky, osušky, potreby na čistenie zubov/zubných náhrad a pod.)
· drobné predmety osobnej potreby (napr. hrnček, príbor, dózu na potraviny, deku, vankúšik a pod.), resp. obľúbené predmety (fotografie, obrázky, hodinky, rádio, kvet a pod.)
V zariadení personál prijímateľa oboznámi s prostredím: spoločnými priestormi, jedálňou a okolím. Po oboznámení s prostredím sa personál, prijímateľ a rodinný príslušníci presunú na izbu prijímateľa. Ostatné náležitosti s jeho prijatím sú vybavované v kancelárii so sociálnym pracovníkom, inštruktorom sociálnej rehabilitácie a sestrou.
Postup, ak prijímateľ neprejaví záujem o začatie poskytovania sociálnych služieb v Zariadení sociálnych služieb Trojlístok, zodpovedný zamestnanec o tejto skutočnosti vyhotoví Úradný záznam a žiadosť o zabezpečenie poskytovania sociálnych služieb vyradí z poradovníka čakateľov.